GT World Challenge Europe powered by AWS reveals booming 2025 grid featuring 10 manufacturers

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GT World Challenge Europe powered by AWS will continue to set the global standard in multi-class GT3 racing this season after presenting sensational entry lists for both the Sprint Cup and Endurance Cup in 2025.

Revealed ahead of next week’s Prologue at Circuit Paul Ricard, the line-up hints at an incredible level of competition across the 10-round campaign. A 59-car field has been assembled for the Endurance Cup, a number that will grow even further for the marquee CrowdStrike 24 Hours of Spa (25–29 June), while the Sprint Cup also returns to full strength thanks to an expanded 41-car grid. The Bronze Cup class will skip the opening Sprint Cup meeting at Brands Hatch due to space restrictions at the British venue, with a 32-car field set to contest this event.

The entry lists deliver an even greater level of manufacturer participation. All nine of last year’s contenders return with Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, McLaren, Mercedes-AMG and Porsche strongly represented. They are joined by Corvette Racing, which is present for the first time since 2014 to deliver a perfect 10 for the coming campaign.

But the success of this year’s entry lists is not simply a matter of quantity: the 2025 grid has achieved noticeably greater balance between the Pro, Gold Cup, Silver Cup and Bronze Cup classes, promising yet more action for fans while elevating the experience for competitors.

“I am immensely proud to share the GT World Challenge Europe powered by AWS entry lists for 2025,” said Stéphane Ratel, founder and CEO of SRO Motorsports Group. “We have once again received huge interest in both the Sprint Cup and the Endurance Cup, while the participation of 10 manufacturers – all of which will compete in the global GT World Challenge powered by AWS – underlines the importance of this series.

“The grids have grown thanks to the addition of new teams and expansion among our existing competitors, which tells us that GT3 racing is in a very strong position as it approaches its 20th anniversary. It is also noteworthy that the field is more evenly spread, with no single class contributing above the others. With all of this in mind, I am certain that another extremely competitive season lies ahead.”

The 2025 GT World Challenge Europe powered by AWS campaign gets underway with a six-hour Endurance Cup race at Circuit Paul Ricard on 11–13 April, while the Sprint Cup launches at Brands Hatch on 3/4 May. Tickets for these events and many others – including the CrowdStrike 24 Hours of Spa – are on sale now. For more information, please click here.

Before the competitive action begins, Circuit Paul Ricard will host the traditional season Prologue on 10/11 March. Fans can follow the event thanks to news updates and live timing on the GT World Challenge Europe powered by AWS website, as well as photo and video content from the series’ social media channels.


La GT World Challenge Europe powered by AWS continuerà a stabilire lo standard globale nelle gare GT3 multi-classe questa stagione dopo aver presentato liste di partecipanti sensazionali sia per la Sprint Cup che per l’Endurance Cup nel 2025.

Svelata prima del Prologo della prossima settimana al Circuit Paul Ricard, la formazione suggerisce un livello di competizione incredibile per tutta la campagna di 10 round. Un campo di 59 auto è stato assemblato per l’Endurance Cup, un numero che aumenterà ulteriormente per la 24 Ore di Spa CrowdStrike (25-29 giugno), mentre la Sprint Cup torna a pieno regime grazie a una griglia ampliata di 41 auto. La classe Bronze Cup salterà l’incontro di apertura della Sprint Cup a Brands Hatch a causa delle limitazioni di spazio nella sede britannica, con un campo di 32 auto pronto a competere in questo evento.

Le liste di partecipanti offrono un livello ancora maggiore di partecipazione del produttore. Tutti e nove i contendenti dell’anno scorso tornano con Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, McLaren, Mercedes-AMG e Porsche fortemente rappresentate. A loro si unisce Corvette Racing, che è presente per la prima volta dal 2014 per offrire un perfetto 10 per la prossima campagna.

Ma il successo delle liste di iscrizione di quest’anno non è semplicemente una questione di quantità: la griglia del 2025 ha raggiunto un equilibrio notevolmente maggiore tra le classi Pro, Gold Cup, Silver Cup e Bronze Cup, promettendo ancora più azione per i fan e migliorando l’esperienza per i concorrenti.

“Sono immensamente orgoglioso di condividere le liste di iscrizione della GT World Challenge Europe powered by AWS per il 2025”, ha affermato Stéphane Ratel, fondatore e CEO di SRO Motorsports Group. “Abbiamo ricevuto ancora una volta un enorme interesse sia per la Sprint Cup che per l’Endurance Cup, mentre la partecipazione di 10 produttori, tutti in gara nella GT World Challenge globale powered by AWS, sottolinea l’importanza di questa serie.

“Le griglie sono cresciute grazie all’aggiunta di nuovi team e all’espansione tra i nostri concorrenti esistenti, il che ci dice che le corse GT3 sono in una posizione molto forte mentre si avvicinano al loro 20° anniversario. È anche degno di nota che il campo sia distribuito in modo più uniforme, senza che nessuna classe contribuisca più delle altre. Con tutto questo in mente, sono certo che ci aspetta un’altra stagione estremamente competitiva”.

La campagna 2025 GT World Challenge Europe powered by AWS inizia con una gara Endurance Cup di sei ore al Circuit Paul Ricard dall’11 al 13 aprile, mentre la Sprint Cup verrà lanciata a Brands Hatch il 3/4 maggio. I biglietti per questi eventi e molti altri, tra cui la CrowdStrike 24 Hours of Spa, sono in vendita ora. Per maggiori informazioni, clicca qui .

Prima che inizi l’azione competitiva, il Circuit Paul Ricard ospiterà il tradizionale Prologo di stagione il 10/11 marzo. I fan possono seguire l’evento grazie agli aggiornamenti delle notizie e al live timing sul sito web GT World Challenge Europe powered by AWS, oltre a contenuti fotografici e video dai canali social media della serie.