IRON LYNX PROTON SET FOR CONTINUED ELMS PROTOTYPE EFFORT

Iron Lynx will continue its collaboration with Proton Competition for the 2025 European Le Mans Series season. The team will be fielding the #9 Oreca 07 LMP2 racecar again in the upcoming series, beginning with the season-opening 4 Hours of Barcelona, and will thus continue competing for the overall honors.
The team will focus on reaping the benefits of continuity. It will be lining-up with an unchanged driver lineup to the one that achieved one win in 2024, and with the goal of building on the positive debut season.
Jonas Ried will be back for his third year in endurance racing after making the switch from single-seaters. The 20-year-old German will be partnered by Maceo Capietto and Matteo Cairoli. Capietto, a 19-year-old Frenchman, also makes his return to Endurance Racing to enter his second LMP2 season. Experienced 26-year-old Italian Cairoli will run in ELMS to complement his FIA World Endurance Championship program with Iron Lynx.
The 2025 ELMS championship will kick off with a round of collective testing at Barcelona on the 1st of April, followed by the opener on April 6.
Andrea Piccini – Team Principal & CEO: “We are delighted to continue our collaboration with Proton for the ELMS LMP2 program after the promise we showed last season. We think there is room to make more steps forward, and having the same lineup of drivers will help us leverage the work we have done so far. We trust Jonas, Maceo, and Matteo, and we look forward to supporting them in their championship run.”
Jonas Ried – Driver #9 Oreca LMP2: “I’m happy to be returning to the team for a second season in the European Le Mans Series. We are ready to go back on track to continue our work and build on what we have started last year.”
Maceo Capietto – Driver #9 Oreca LMP2: “2025 is looking fantastic, after our first season in LMP2 last year, I am confident we can fight at the front using the experience acquired. We have the speed, now it’s about showcasing it!”
Matteo Cairoli – Driver #9 Oreca LMP2: “I’m really happy to continue racing in the European le Mans Series for the 2025 season. The goal for us is to maintain our growing trend and improve on what we achieved last year. I cannot wait to get started and go back on track.”
Iron Lynx continuerà la sua collaborazione con Proton Competition per la stagione 2025 della European Le Mans Series. Il team schiererà nuovamente l’auto da corsa Oreca 07 LMP2 n. 9 nella prossima serie, a cominciare dalla 4 Ore di Barcellona di apertura della stagione e continuerà così a competere per gli onori assoluti. Il team si concentrerà sulla raccolta dei benefici della continuità. Si schiererà con una formazione di piloti invariata rispetto a quella che ha ottenuto una vittoria nel 2024 e con l’obiettivo di sfruttare la positiva stagione d’esordio, Jonas Ried tornerà per il suo terzo anno nelle gare di resistenza dopo essere passato dalle monoposto. Il ventenne tedesco sarà affiancato da Maceo Capietto e Matteo CairoliCapietto, un diciannovenne. -vecchio francese, fa anche il suo ritorno all’Endurance Racing per partecipare alla sua seconda stagione LMP2L’esperto 26enne italiano Cairoli correrà in ELMS per completare il suo programma FIA World Endurance Championship con Iron LynxIl campionato ELMS 2025 inizierà con un round di test collettivi a Barcellona il 1 aprile, seguito dall’apertura il 6 aprileAndrea Piccini – Team Principal & CEO: “Siamo lieti di continuare la nostra collaborazione con Proton per il programma ELMS LMP2 dopo la promessa che abbiamo mostrato la scorsa stagione. Pensiamo che ci sia spazio per fare più passi avanti e avere la stessa formazione di piloti ci aiuterà a sfruttare il lavoro che abbiamo svolto finora. Ci fidiamo di Jonas, Maceo e Matteo, e non vediamo l’ora di supportarli nella loro corsa al campionato”
Jonas Ried – Pilota #9 Oreca LMP2: “Sono felice di tornare in squadra per una seconda stagione nella European Le Mans SeriesSiamo pronti a tornare in pista per continuare il nostro lavoro e costruire su ciò che abbiamo iniziato l’anno scorso”
Maceo Capietto – Pilota #9 Oreca LMP2: “Il 2025 sembra fantastico, dopo la nostra prima stagione in LMP2 l’anno scorso, sono fiducioso che potremo combattere al fronte sfruttando l’esperienza acquisita
Abbiamo la velocità, ora si tratta di metterla in mostra!”
Matteo Cairoli – Pilota #9 Oreca LMP2: “Sono davvero felice di continuare a correre nell’European le Mans Series per la stagione 2025L’obiettivo per noi è mantenere il nostro trend in crescita e migliorare quanto realizzato lo scorso annoNon vedo l’ora di iniziare e tornare in pista”