2025 AUSTRALIAN GRAND PRIX – RACE

MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 16: Yuki Tsunoda of Japan driving the (22) Visa Cash App Racing Bulls VCARB 02 leads Alexander Albon of Thailand driving the (23) Williams FW47 Mercedes on track during the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 16, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
YUKI TSUNODA
Finish Position: 12th, Start Position: 5th
“The timing of the pit didn’t go our way today, it was too late and suddenly I dropped to P11 after the Safety Car. The pace was there and we didn’t make many mistakes, until the last bit of rain. I did what I can, I was pretty happy with how my performance was. We’ll definitely revise what happened and learn from this for the future. We need to make sure we’re not making the same mistakes, especially with the field being so tight this year, every single point is very important. It’s not ideal, but we can take a lot of positives from this weekend; we had pace and if we can maximise performance, we can have a good race weekend, we’ll just have to keep performing like this and come back strong.”
ISACK HADJAR
DNS
“I feel embarrassed today, and I can only learn from my mistake and apologise to the team. There were tricky conditions out there, and from the installation laps, I felt very low grip and poor confidence. In the formation lap, I tried to prepare the tyres as much as I could, but unfortunately, I had a spin and the car was unsavable; I just felt like a passenger before hitting the wall. Now I look ahead to be ready to race in China next week.”
LAURENT MEKIES, Team Principal
“A disappointing outcome to what had been a very strong weekend up until the race itself. Lining up P5 and P11 on the grid was a reward for all the hard work over the winter. Overall, both drivers did an incredible job, with Yuki having made a further step forward and Isack taking an approach that could not be faulted. It’s clear the field is even more closely matched than last year, but we are definitely in the fight.
As for the race, Yuki was performing very strongly until the rain returned. There is nowhere to hide, we got our last call wrong, and it cost us very dearly today. For this we apologise to Yuki; the gamble to keep him out didn’t pay off but it’s part of the harshness of motorsport. There is only one way to improve, by working harder together as a team and to come back stronger. As for Isack, he will learn from this and turn his frustration into good energy for the next race. We will be here to support him over the next few days before Shanghai and not let this cloud all the positives we can take from this weekend.”
YUKI TSUNODA
Posizione finale: 12°, Posizione iniziale: 5°
“Il tempismo dei box non è andato per il verso giusto oggi, era troppo tardi e all’improvviso sono sceso a P11 dopo la Safety Car. Il ritmo era lì e non abbiamo commesso molti errori, fino all’ultimo po’ di pioggia. Ho fatto quello che potevo, Ero abbastanza soddisfatto di come è stata la mia prestazione. Sicuramente rivedremo cosa è successo e impareremo da questo per il futuro. Dobbiamo assicurarci di non commettere gli stessi errori, soprattutto con il campo così serrato quest’anno, ogni singolo punto è molto importanteNon è l’ideale, ma possiamo prendere molti aspetti positivi da questo fine settimana; abbiamo avuto ritmo e se riusciamo a massimizzare le prestazioni possiamo trascorrere un buon fine settimana di gara, dovremo solo continuare a comportarci in questo modo e tornare strong”
ISACK HADJAR
DNS
“Oggi mi sento in imbarazzo, e posso solo imparare dal mio errore e scusarmi con la squadra. C’erano condizioni difficili là fuori, e dai giri di installazione, ho sentito un grip molto basso e una scarsa fiducia. Nel giro di formazione, ho provato a preparare le gomme come il più possibile, ma sfortunatamente ho fatto un testacoda e la macchina era sgradevole; Mi sono sentito un passeggero prima di toccare il muro. Ora guardo avanti per essere pronto a correre in Cina la prossima settimana”
LAURENT MEKIES, Team Principal
“Un risultato deludente per quello che era stato un fine settimana molto forte fino alla gara stessa. Allineare P5 e P11 in griglia è stata una ricompensa per tutto il duro lavoro svolto durante l’inverno. Nel complesso, entrambi i piloti hanno fatto un lavoro incredibile con Yuki che ha fatto un ulteriore passo avanti e Isack che ha adottato un approccio che non poteva essere criticato. È chiaro che il campo è ancora più in sintonia rispetto allo scorso anno, ma siamo sicuramente in lotta. Per quanto riguarda la gara, Yuki si è comportato molto bene fino al ritorno della pioggia. non c’è nessun posto dove nascondersi, abbiamo sbagliato la nostra ultima chiamata e oggi ci è costato molto caro. Per questo ci scusiamo con Yuki; la scommessa di tenerlo fuori non ha dato i suoi frutti ma fa parte della durezza degli sport motoristici
C’è solo un modo per migliorare, lavorando di più insieme come squadra e per tornare più forte. Per Isack, imparerà da questo e trasformerà la sua frustrazione in una buona energia per la prossima gara. Saremo qui per supportarlo nei prossimi giorni prima di Shanghai e non lasciare che questa nuvola sia tutti gli aspetti positivi che possiamo trarre da questo fine settimana”