FIA WEC – Qatar 1812km – Ferrari fending off mid-race Toyota threat

FIA WEC – Qatar 1812km – Ferrari fending off mid-race Toyota threat

Lead Ferraris swap places as race concludes its sixth hour, but the Toyotas are lurking as the pole-sitting McLaren returns to the front of the field in LMGT3.

Hypercar

Ferrari remains one-two in the Qatar 1812km, the opening round of the 2025 FIA World Endurance Championship campaign
Former 24 Hours of Le Mans winner Miguel Molina usurps new AF Corse recruit Philip Hanson from the top spot approaching the six-hour mark, as the Italian cars continue to control the curtain-raising contest
Toyota relentlessly climbing the order, with Nyck de Vries in the #7 GR010 Hybrid and Ryō Hirakawa in the sister #8 entry hot on Hanson’s heels in third and fourth following a long safety car intervention
René Rast running fifth in the best-placed BMW Hypercar, similarly well in touch with the lead battle
Pole-winning #51 Ferrari’s race unravels further after picking up penalties for contact, pit-lane speeding and a track limits infringement
French rivals Alpine and Peugeot locked in combat towards the tail-end of the top ten
2024 Qatar winner Porsche Penske Motorsport rolls the dice on strategy with its #5 963 Hypercar, as the German manufacturer bids to fight its way into the points
LMGT3

Unpredictable multi-brand battle continues to rage
Pole-sitting #95 United Autosports McLaren back in charge, with Marino Sato inside the cockpit, and Sébastien Baud’s sister 720S LMGT3 Evo not far behind in third
TF Sport up to second with the #33 Corvette, splitting its two British rivals just over five seconds adrift of the lead
BMW coming into play, with Timur Boguslavskiy up to fourth ahead of Ben Barnicoat in the #78 Akkodis ASP Team Lexus, the early-race pace-setter
Heart of Racing Team Aston Martin slips out of second place due to drive-through penalty
Proton Competition’s #77 Ford Mustang – which previously led the class courtesy of a heroic effort from Ben Tuck – retires after catching fire


La Ferrari respinge la minaccia della Toyota a metà gara

Le Ferrari in testa si scambiano le posizioni mentre la gara giunge al termine della sesta ora, ma le Toyota sono in agguato mentre la McLaren, in pole position, torna in testa alla gara nella LMGT3.

Iperauto

La Ferrari resta prima e seconda nella gara da 1812 km del Qatar, gara di apertura del campionato mondiale endurance FIA ​​del 2025
L’ex vincitore della 24 Ore di Le Mans Miguel Molina usurpa la nuova recluta dell’AF Corse Philip Hanson dal primo posto avvicinandosi al traguardo delle sei ore, mentre le auto italiane continuano a controllare la gara che apre il sipario
La Toyota sale inesorabilmente in classifica, con Nyck de Vries sulla #7 GR010 Hybrid e Ryō Hirakawa sulla vettura gemella #8 alle calcagna di Hanson al terzo e quarto posto dopo un lungo intervento della safety car
René Rast è quinto nella BMW Hypercar meglio piazzata, ugualmente in contatto con la lotta per il vertice
La gara della Ferrari #51 vincitrice della pole si complica ulteriormente dopo aver ricevuto penalità per contatto, eccesso di velocità in corsia box e violazione dei limiti della pista
I rivali francesi Alpine e Peugeot impegnati in una lotta serrata verso la coda della top ten
La Porsche Penske Motorsport, vincitrice del Qatar 2024, gioca i dadi sulla strategia con la sua #5 963 Hypercar, mentre il produttore tedesco cerca di farsi strada verso i punti
LMGT3

La battaglia imprevedibile tra più marchi continua a imperversare
La McLaren #95 della United Autosports, in pole position, torna al comando, con Marino Sato all’interno dell’abitacolo e la 720S LMGT3 Evo gemella di Sébastien Baud, non molto indietro al terzo posto.
TF Sport sale al secondo posto con la Corvette #33, dividendo i due rivali britannici a poco più di cinque secondi dal leader
BMW entra in gioco, con Timur Boguslavskiy al quarto posto davanti a Ben Barnicoat sulla #78 Akkodis ASP Team Lexus, il battistrada all’inizio della gara
Il team Heart of Racing Aston Martin scivola fuori dal secondo posto a causa della penalità drive-through
La Ford Mustang #77 della Proton Competition, che in precedenza era in testa alla classe grazie allo sforzo eroico di Ben Tuck, si ritira dopo aver preso fuoco

Fonte: www.fiawec.com